Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nuffnang Ads

Total Pageviews

Friday, July 20, 2012

Hari yang Indah...Oh Ramadhan




Salam Jumaat..

Terase rindu ble tak berceloteh walaupn br semlm x update..erm semlm aku cuti emergency coz pengasuh aku demam cian sbb acik tue ad sakit tp xbley penat..aku risau klau acik tue da xley nk jg yayen terpakse r anta ank aku kt kg suh mak jg..skrg takut nk anta kt org r or nursery byk sgt kes r..manusia yg berhati binatang tue suke2 mendera baby yg tak bersalah lansung..erm dunia makin pelik r mcm2 kejadian yg tak sepatut yer berlaku la terjd sekrg nie..sbb tue aku sanggup anta yayen biar nenek dia jg memang la ajal maut ditangan Tuhan kite hanya pasrah diatas segalayer jer..segala boleh dielakkan aku akn cube sedaya yer selebihnya hanya Padamu YaTuhan ku..

Aku pernah dengar pepatah dr seorg hamba Allah nie sebaik2 ubat adalah keperitan kerana hasil adalah kebahagiaan..huhu sekali-kala berfalsafah plak.Mggu nie aku blek kg lu tp cm cian plak tinggal hubby bersahur sorang2 kt umah kan...coz ari sabtu yer nak berbuke kt umah mertua aku plak..tak de aper persiapan pun utk bulan ramadhan nie hanya berbekalkan kesabaran dan semoge dikurniakan keimanan..Amin semoge puasa ku thn ini penuh barakah..



Tahun nie raye ad sedekit kejanggalan coz thun nie pertama kali berpuase dan beraya tanpa nenek..sdey pun ad tp nenek per buat selamanye menyahut seruan ilahi pada 4/5/2012 semoga roh ye dicucuri rahmat dan ditempatkan dgn orang2 yg beriman..Aku bersyukur kerana pemergianye tanpa ad rase kesal kerana segala kemahuan nya aku turuti..termasuk ingin berjumpe dgn cicitnya (yayen) buat kali terakhir. Agak terkilan kerana tak sempat bayar hutang yer RM500 yg aku advance untuk byr kete..aku wakafkan duit tue atas name arwah..

Hati berdebar menanti ramadhan tak tahu nape ase terlalu girang, sayu, teruja, sdey pun ad dan macam2 lagi perasaan kt ahi yg tak dpat aku coret kan coz sampai sok pun tak abes..hahaha aku takot sebenar yer tak th npe..erm..pg nie kt ofis pas meeting utk pose t nk blek kul bpe..bets gak GB byk wat lawak tp hal rumah tangga jgn di bualkan huhu..akak cc aku xdtg ari nie..aku th dia mst lg stress dgn org2 kt ofia nie yg suke membelakangkan dia even dia adalah ketua..cian sgt org tak respect dia..kadang2 aku terpk sbb aku ker org2 kt ofis wat dia cm tue..tapi aper salah aku..bukan aku kacau org pun..aku tak faham la npe diorg buat aku cm tue..sampai ati diorg..pergi mane2 jer mst ad org2 yg khianat , dengki and busuk hati cm nie..

Aku tahu kadang2 hati kecik aku pun merungut gak kan npe mst aku??why???tp aku positifkan pikiran aku yang sedia kolot nie..semua tue ujian dari yg Esa untuk umat nya kerana jika Tuhan beri kite ujian makna nya dia sayangkan kite..btol tak..??semoga umat nya sentiasa ingat kt DIA..Sejak aku msk ofis nie kehadiran aku cm halimunan bg senior ofis nie ntah r klau nmpk aku cm kesalahan besar bgi diorg..yang aku terasa sgt kalu ad ape2 function or event ker diorg seolah2 xnmpk aku..cm tak wujud jer..aku disingkirkan..maybe sbb aku muda kot tp ape mslahnyer..hari nie rehat panjang banyak benda yg aku nk buat la..klau dok ofis tgk muke senior2 nie wat naik darah aku jer..

ok2 stop citer sal diorg wat dosa aku jer huhu sebaiknya bulan baik nie aku bersihkan diri dari semua tue r..tangan pun da penat moh r rehat jap..ok t ad mase aku akan coretkan lg bnyk kt blog aku nie..akhir kata Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al Mubarak...





No comments:

Post a Comment